شیراز، باهنر شمالی ،ساختمان باران

افتتاح ساختمان مسکونی احسان

افتتاح ساختمان مسکونی احسان

امروزه چهره شهرنشینی به آپارتمان نشینی تغیر شکل داده است و مفهوم خانه به واحدی از برج های کوتاه و بلند تبدیل شده است؛ جایی که منازل نه برای اشخاص که برای اهداف ساخته می‌ شوند. با این وجود همچنان خانه محلی ا‌ست برای آسایش افراد و شکل‌ گیری هویت افراد جامعه؛ مکانی که دستخوش تاثیرات نظام دیوان سالاری ناقص و حاکم بر فرایند خانه‌ سازی ا‌ست.

آپارتمان احسان موقعیت: شیراز، خاکشناسی، کوچه ۲ معمار/معماران: سامان احمدی (آتلیه طراحی سامان احمدی) هنرمند آجرچين: سعيد آموزگار کارفرما: داوود محمودی سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶ شمسی سال پایان پروژه: ۱۳۹۷ شمسی مساحت زیربنا: ۲۰۰۰ مترمربع عکس: سامان باقری ، اشکان بهرامی

 

 

تلاش معمار برای بازگردانی یک نوع هویت با توجه به تجربه‌ ی زیسته‌ ی خویش با استفاده از مصالح آجر، چوب و گیاهان رونده در نمای ساختمان صورت گرفته است. از نکات زیبایی‌ شناسانه‌ ی ساختمان نوع ارتباط برون و درون می‌ باشد که به واسطه‌ ی گیاهان و آجرهای گره‌ زده شده‌ ی مشبک صورت می‌ پذیرد، حضور سایه‌ ها در زمان‌ های مختلف از روز به نحوی با ساکنان وارد گفت‌ و گو می‌ شود، حال آنکه هر کس با نوع جهانبینی خود به این مکالمه می پردازد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *