شیراز، باهنر شمالی ،ساختمان باران

افتتاح ساختمان اداری نور کیش

افتتاح ساختمان اداری نور کیش

ساختمان اداری نور یا سنگ نرم ، یک ساختمان با ارتفاع متوسط است! این بنای منحصر به فرد در مرکز یک منطقه ی شهریِ در حال توسعه در تهران قرار گرفته است. تراکم شهری و تغییرات کاربری زمین، بلوک های مسکونی کم ارتفاع این منطقه را به ساختمان هایی اداری یا تجاری با ارتفاع متوسط و بلند تبدیل کرده است. ساختمان نوریا سنگ نرم در چنین شرایطی ظهور کرده است! این ساختمان اداری، به عنوان یک راه حل معمارانه و با استفاده از سنگ های محلی طراحی شده است.

احیا میراث معماری ایران از طریق مدرنیزه کردن مفاهیم و عناصر گذشته، ایده‌ی اصلی طراحی ساختمان شماره ۱۳۵ است.«خانه» از دیر باز از مفاهیم و ارزش های ویژه‌ای در فرهنگ و معماری ایرانی برخوردار بوده است. مفاهیم گران قدری مانند سلسله مراتب، درون گرایی، خوانایی، تفکیک فضایی، تقارن، یکپارچگی و احترام به محرمیت در طول سال های گذشته با توجه به تغییر شیوه‌ی زندگی و تقاضای زیاد ساخت و ساز، تغییر یافته و یا فراموش شده‌اند. در طراحی ساختمان آرمان علاوه بر استفاده از آجر به عنوان یکی از مصالح سنتی ایران، به دیگر مفاهیم نام برده شده نیز توجه خاصی شده استت.

ترکیب پانل های نیمه شفاف و متخلخل آجری با قابهای مدولار بیرون زده از نما و حرکت آنها بر روی نما، ترکیبی مدرن و پویا و بر اساس ریشه های گذشته ایجاد کرده است و این تنوع علاوه بر روی نما، در درون فضا نیز به خوبی قابل مشاهده است و هر واحد از میزان نور و دید منحصر به فردی برخوردار است.پانل های متخلخل آجری علاوه بر ایجاد سایه روشن های زیبا، در ایجاد حس محرمیت در درون فضای خانه نیز، نقش بسزایی دارند. این پرده های آجری همچنین در کنترل نور طبیعی، بهینه سازی مصرف انرژی و ایجاد فضای مطلوب زندگی نیز نقش موثری را ایفا می کنند. از دیگر مسائل مهم در طراحی ساختمان آرمان پرداختن به فضای سبز است که در بخش های مختلف به صورت بام سبز، پاسیو، حیاط و همچنین گلدان های مدولار نصب شده بر روی نما به چشم می‌خورد که باعث ارتقا کیفیت های زیبا شناختی و بصری شده است. که با همت و هنر ایرانی و مواد مصرفی مرغوب بومی و با کیفیت مناسب ساخته شدند.

 

 

 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته

 

 

 

ساختمان آرمان با پنج طبقه‌ی مسکونی تک واحدی سه خوابه در مساحتی حدود ۲۳۰۰ مترمربع در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده است. لابی و سالن اجتماعات در طبقه‌ی همکف قرار دارند و عقب نشینی لابی، فضایی برای توقف و ایجاد فضای سبز را در زیر ساختمان ایجاد کرده است. سایر فضاهای خدماتی مانند پارکینگ، سونا، استخر و جکوزی نیز در طبقات زیرزمین واقع شده‌اند.

احیا میراث معماری ایران از طریق مدرنیزه کردن مفاهیم و عناصر گذشته، ایده‌ی اصلی طراحی ساختمان شماره ۱۳۵ است.«خانه» از دیر باز از مفاهیم و ارزش های ویژه‌ای در فرهنگ و معماری ایرانی برخوردار بوده است. مفاهیم گران قدری مانند سلسله مراتب، درون گرایی، خوانایی، تفکیک فضایی، تقارن، یکپارچگی و احترام به محرمیت در طول سال های گذشته با توجه به تغییر شیوه‌ی زندگی و تقاضای زیاد ساخت و ساز، تغییر یافته و یا فراموش شده‌اند. در طراحی ساختمان آرمان علاوه بر استفاده از آجر به عنوان یکی از مصالح سنتی ایران، به دیگر مفاهیم نام برده شده نیز توجه خاصی شده است.

ترکیب پانل های نیمه شفاف و متخلخل آجری با قابهای مدولار بیرون زده از نما و حرکت آنها بر روی نما، ترکیبی مدرن و پویا و بر اساس ریشه های گذشته ایجاد کرده است و این تنوع علاوه بر روی نما، در درون فضا نیز به خوبی قابل مشاهده است و هر واحد از میزان نور و دید منحصر به فردی برخوردار است.پانل های متخلخل آجری علاوه بر ایجاد سایه روشن های زیبا، در ایجاد حس محرمیت در درون فضای خانه نیز، نقش بسزایی دارند. این پرده های آجری همچنین در کنترل نور طبیعی، بهینه سازی مصرف انرژی و ایجاد فضای مطلوب زندگی نیز نقش موثری را ایفا می کنند. از دیگر مسائل مهم در طراحی ساختمان آرمان پرداختن به فضای سبز است که در بخش های مختلف به صورت بام سبز، پاسیو، حیاط و همچنین گلدان های مدولار نصب شده بر روی نما به چشم می‌خورد که باعث ارتقا کیفیت های زیبا شناختی و بصری شده است.

این واحد‌ها نماد خانه‌ای ایرانی هستند

 که با همت و هنر ایرانی و مواد مصرفی مرغوب بومی و با کیفیت مناسب ساخته شدند.

 

 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *